Velké slevy běžně začínají už před samotnými svátky. Většinou se jedná o velké akce typu Black Friday, kde lze zakoupit opravdu výhodné kousky. Kdo však tyto slevy nestihl, nemusí smutnit – jsou tu povánoční výprodeje, které trvají většinou minimálně do konce ledna. Jaké zboží v nich zákazníci nakoupí?
U oblečení a módy obecně platí, že je lepší nakoupit si požadované zboží hned. V povánočních výprodejích totiž může zákazník nepříjemně zjistit, že požadované číslo nebo barva jeho vyhlídnutého modelu už v nabídce vůbec není.
Nebývá výjimkou, že za levno se vyprodávají pouze miniaturní nebo naopak nadměrné velikosti. U oblečení je tedy lepší nečekat. Kdo má rád nakupování z pohodlí domova, může vyzkoušet některé z e-shopů, které se zaměřují na módu.
Patří sem např. Cropp, který se specializuje zejména na módu pro mladé. Nabízí už tak levné kusy oblečení, že na slevy asi není třeba čekat. Další možností je Gate, který kromě oblečení pro mladé muže a ženy nabízí i oblečení pro děti.
Pro milovníky francouzské módy je zde značka Camaieu. Ta kromě elegantního stylu nabízí i sportovně laděnou módu. Na e-shopech je navíc možné ušetřit pomocí cashback portálů, jako je např. Tipli. Ty vrací určité procento peněz z nákupu zpět do kapsy zákazníka.
Povánoční výprodeje a slevy – co se vyplatí?
Výprodej sezónního oblečení je jistou záležitostí. Co se dále opakovaně objevuje v povánočních výprodejích je také elektronika. Velké výprodeje pořádají známé obchody s elektronikou, jako je například Alza nebo Datart.
Po chytrých telefonech je však velká poptávka i bez ohledu na to, zda jsou zlevněné či nikoliv. Mohlo by se tak také stát, že žádaný kousek již v povánočních výprodejích nebude k mání. Je to však méně pravděpodobné než u oblečení. Elektronika obecně se ve výprodejích vyplatí.
Další zboží, které povánoční výprodeje zahrnují, je například nábytek, bytové doplňky nebo dekorace. Ve výprodejích se mohou objevit šperky, hodinky, parfémy, módní doplňky nebo boty. Nouze nebude ani o dětský sortiment, kosmetiku nebo sportovní vybavení.
V mnohých kategoriích zboží se prodejci snaží dovyprodat své zásoby. Týká se to zejména sezónního zboží, ale i zboží, které je již dlouhodobě na skladě. Často se ve výprodejích objevují i limitované edice, které se také vyplatí.
Na co si dát u výprodejů pozor?
Přímo pohádkové slevy lákají zákazníky na e-shopy i do kamenných obchodů. Slova akce a výprodej jsou velmi oblíbená. Často se však jedná jen o marketingové tahy, které mají zákazníky nalákat do obchodů. Na co si dát u výprodejů pozor?
Klamavé obchodní praktiky jsou v rozporu se zákonem, přesto je však prodejci využívají. Velmi často je možné setkat se s tzv. umělým navyšováním cen. V rámci této praktiky obchod své ceny na čas zvýší, aby je pak mohl opět snížit na původní cenu. Tento rozdíl pak falešně vydává za slevu.
Často se setkáváme s lákadly jako jsou poutavé popisky “Sleva až 70 %!” Ve skutečnosti si však málokterý prodejce může takové slevy dovolit. Opět jde spíše o způsob, jak dostat zákazníky do obchodu a přimět je utratit peníze.
Tyto velké slevy se vztahují jen na minimum zboží v daném obchodě, pokud vůbec. Vždy je dobré si procentuální slevu přepočítat před samotným nákupem. Zákazník pak možná zjistí, že sleva je buď falešná nebo ve výsledku není ani tak výhodná.